oktober 2011

Å ska mi gjøre next?

DEEPAVALI Igår var det helligdag her i Singapore. Så det var derfor hadde Morten fri siste dagen foreldrene mine var her. Hinduene feirer at det gode vinner over det onde. De vasker hjemmene sine ...

Siste dagene av foreldrebesøket

Ja nå blir det andre boller - nå må jeg vaske opp selv igjen. Hatt to uker med ferie fra oppvaskbenken når mamma og pappa har vært her :) Kjører dem til flyplassen ikveld. Vi har hatt to flotte uke...

Singapore Sling

Tok turen til ærværdige Raffles Hotel idag, og forsøkte oss på en EKTE Singapore Sling :) 40ml (8 parts)Gin 20ml (4 parts)HeeringCherry Liqueur (cherrybrandy) 5ml (1 part)Cointreau ...

Singapore Cabel Car

Ja så fikk vi pappa opp i luften - og mamma også, men det var nok litt større skritt for han far :) Hadde oss først en tur i bassenget i formiddag, og så bar det i vei til Harbourfront og Singapore...

Marina Bay Sands

Dagen startet med trimtur til Mt. Faber for Anita og meg - da får vi trimmet hele kroppen.... kjeven også :) En god start på dagen for kropp og sjel! Så bar det i vei til bassenget der vi nøt tiden...

Saras nøkkel

FANTASTISK BOK!! Må leses! Var så glad når jeg så at pappa kom med den boka - han hadde lånt den av min søster for å ha noe å lese i på turen. Heldigvis ble han fort ferdg med den, slik at jeg ogs...

Chinatown

Trasket rundt på kjøpesenter noen timer på formiddagen mens Johannes var i barnehage. Så en liten dupp i bassenget for alle sammen når skolebussen kom. Dro til Chinatown i ettermiddag. Fikk kjøpt ...

East Coast Park

En ettermiddagstur til East Coast Park i går. Spiste middag, og fikk tatt litt bilder før regnet kom :)

Litt sightseeing for mormor og bestefar

Hatt nok en fin dag i Singapore :) Johannes var noen timer i barnehagen i dag. Jeg kjørte han - forrige uke ble det plutselig forferdelig å ta skolebussen, og også å være i barnehagen. Spørsmålet e...

Hopp i havet

Dro til Sentosa idag; spaserte over broa, forbi Universal Studios, men tok derfra toget over til Beach Station. Koste oss ved vannfontenene, god mat og et deilig bad i sjøen. Å bade her var en ting...

Johannes 3 år

Idag har vi hatt bursdagsfest!!! :) Formiddagen gikk med til bading og kos i nyyyyydelig varmt vær og sol + litt rydding og klargjøring. Så kom Amalie, Anita og Kjetil for å feire 3 års dagen. Veld...

Fish spa

Idag fikk jeg endelig prøvd FISH SPA. Har lest om dette før vi dro ned hit, og hatt lyst til å prøve, så idag tok jeg med foreldrene mine til Tanglin Shopping Center der vi fikk en halvtime med bei...

Besøk :)

Tidlig tidlig onsdag morgen kom mamma og pappa tlil Changi Airport, Singapore. Det var varmt for dem som kom i dongribukse, langermet og jakke, men det er jo ikke samme varmen på flyet som det er h...

Nå har vi vaska golvet...

.... og vi har ryddet og ordnet. Og vi har redd opp seng på sykkelrommet - som nå er blitt gjesterom: Gleder oss til mamma og pappa kommer hit i morgen tidlig. Johannes har vært i vinduet å sett...

Bugis street

En liten søndagsutflukt - startet med lunsj på Lau Pa Sat der vi alltid spiser samme indiske retten :) HERLIG! Så tok vi MRT til Bugis, og tok en liten runde og kikket rundt omkring Bugis street...

Ice cream in the rain

- Skal vi gå å kjøpe is, Johannes? - JA JA JA JA JA!! Is er yummi!!! :) På morgenen i dag registrerte Johannes at sykkelen til Morten ikke stod på den vanlige plassen. - Hvor er pappas s...

Hjertevarme

Idag var det opplegg sammen med Sjømannskirken og Koriallverden på DNV sine kontorer i Science Park. Vi sang Fly me to the moon & Raindrops are falling... og et par ekstranummer :) Og så delte vi u...

Damelunsj med HATT som tema

En herlig dag! Nesten 100 damer deltok på damelunsjen i kirken. Temaet var hatt, og det dukket opp hatter i alle varianter :) Fikk deilig suppe og flotte snitter. Gutta på kirken stod for underhold...

Expat-effektivitet

Lekegruppe og Sentosabadetur på en av og samme dag. Og tennis med mannen, hjemmelaget pai til middag, korøvelse, og litt rydding. Jammen vært effektiv i dag altså!! Her noen bilder fra turen til Se...

Potty training

Siste måneden har vi hatt en stort prosjekt gående. Hver gang Johannes har tisset eller bæsjet på potte eller do har han fått et klistermerke som han har kunnet klistre opp på et ark på dodøra. Og ...
ravn73

40, Lillesand

Startet blogg før vi skulle flytte til Singapore våren 2011, og synes det var så gøy at jeg fortsatte når vi kom hjem et drøyt år etterpå. Blogger om små og store opplevelser, ting vi gjør med huset, osv.