oktober 2011

ska mi gjre next?

DEEPAVALI Igr var det helligdag her i Singapore. S det var derfor hadde Morten fri siste dagen foreldrene mine var her. Hinduene feirer at det gode vinner over det onde. De vasker hjemmene sine ...

Siste dagene av foreldrebesket

Ja n blir det andre boller - n m jeg vaske opp selv igjen. Hatt to uker med ferie fra oppvaskbenken nr mamma og pappa har vrt her :) Kjrer dem til flyplassen ikveld. Vi har hatt to flotte uke...

Singapore Sling

Tok turen til rvrdige Raffles Hotel idag, og forskte oss p en EKTE Singapore Sling :) 40ml (8 parts)Gin 20ml (4 parts)HeeringCherry Liqueur (cherrybrandy) 5ml (1 part)Cointreau ...

Singapore Cabel Car

Ja s fikk vi pappa opp i luften - og mamma ogs, men det var nok litt strre skritt for han far :) Hadde oss frst en tur i bassenget i formiddag, og s bar det i vei til Harbourfront og Singapore...

Marina Bay Sands

Dagen startet med trimtur til Mt. Faber for Anita og meg - da fr vi trimmet hele kroppen.... kjeven ogs :) En god start p dagen for kropp og sjel! S bar det i vei til bassenget der vi nt tiden...

Saras nkkel

FANTASTISK BOK!! M leses! Var s glad nr jeg s at pappa kom med den boka - han hadde lnt den av min sster for ha noe lese i p turen. Heldigvis ble han fort ferdg med den, slik at jeg ogs...

Chinatown

Trasket rundt p kjpesenter noen timer p formiddagen mens Johannes var i barnehage. S en liten dupp i bassenget for alle sammen nr skolebussen kom. Dro til Chinatown i ettermiddag. Fikk kjpt ...

East Coast Park

En ettermiddagstur til East Coast Park i gr. Spiste middag, og fikk tatt litt bilder fr regnet kom :)

Litt sightseeing for mormor og bestefar

Hatt nok en fin dag i Singapore :) Johannes var noen timer i barnehagen i dag. Jeg kjrte han - forrige uke ble det plutselig forferdelig ta skolebussen, og ogs vre i barnehagen. Sprsmlet e...

Hopp i havet

Dro til Sentosa idag; spaserte over broa, forbi Universal Studios, men tok derfra toget over til Beach Station. Koste oss ved vannfontenene, god mat og et deilig bad i sjen. bade her var en ting...

Johannes 3 r

Idag har vi hatt bursdagsfest!!! :) Formiddagen gikk med til bading og kos i nyyyyydelig varmt vr og sol + litt rydding og klargjring. S kom Amalie, Anita og Kjetil for feire 3 rs dagen. Veld...

Fish spa

Idag fikk jeg endelig prvd FISH SPA. Har lest om dette fr vi dro ned hit, og hatt lyst til prve, s idag tok jeg med foreldrene mine til Tanglin Shopping Center der vi fikk en halvtime med bei...

Besk :)

Tidlig tidlig onsdag morgen kom mamma og pappa tlil Changi Airport, Singapore. Det var varmt for dem som kom i dongribukse, langermet og jakke, men det er jo ikke samme varmen p flyet som det er h...

N har vi vaska golvet...

.... og vi har ryddet og ordnet. Og vi har redd opp seng p sykkelrommet - som n er blitt gjesterom: Gleder oss til mamma og pappa kommer hit i morgen tidlig. Johannes har vrt i vinduet sett...

Bugis street

En liten sndagsutflukt - startet med lunsj p Lau Pa Sat der vi alltid spiser samme indiske retten :) HERLIG! S tok vi MRT til Bugis, og tok en liten runde og kikket rundt omkring Bugis street...

Ice cream in the rain

- Skal vi g kjpe is, Johannes? - JA JA JA JA JA!! Is er yummi!!! :) P morgenen i dag registrerte Johannes at sykkelen til Morten ikke stod p den vanlige plassen. - Hvor er pappas s...

Hjertevarme

Idag var det opplegg sammen med Sjmannskirken og Koriallverden p DNV sine kontorer i Science Park. Vi sang Fly me to the moon & Raindrops are falling... og et par ekstranummer :) Og s delte vi u...

Damelunsj med HATT som tema

En herlig dag! Nesten 100 damer deltok p damelunsjen i kirken. Temaet var hatt, og det dukket opp hatter i alle varianter :) Fikk deilig suppe og flotte snitter. Gutta p kirken stod for underhold...

Expat-effektivitet

Lekegruppe og Sentosabadetur p en av og samme dag. Og tennis med mannen, hjemmelaget pai til middag, korvelse, og litt rydding. Jammen vrt effektiv i dag alts!! Her noen bilder fra turen til Se...

Potty training

Siste mneden har vi hatt en stort prosjekt gende. Hver gang Johannes har tisset eller bsjet p potte eller do har han ftt et klistermerke som han har kunnet klistre opp p et ark p dodra. Og ...
ravn73

40, Lillesand

Startet blogg fr vi skulle flytte til Singapore vren 2011, og synes det var s gy at jeg fortsatte nr vi kom hjem et dryt r etterp. Blogger om sm og store opplevelser, ting vi gjr med huset, osv.