juli 2011

Kusu Island

Var på utflukt igår med familien Lian Jensen :) Dro med båt fra Marina South Pier og ut til Kusu Island (via St. John Island). Koste oss med niste, bad i sjøen, litt soling og kikket litt på temple...

Underwater World

Morten hadde ikke helt fri i dag, men kom litt tidligere hjem. Dermed var det tid for et besøk på Underwater World ute på Sentosa. Fikk sett mange rare, noen skumle og noen fine fisker.Gikk i tunne...

En litt sløv uke

Endelig: Ikveld kommer Morten hjem fra Korea! Vi har kost oss, men kjenner at det skal bli godt å være to voksne i heimen igjen!! Har egentlig vært en litt sløv uke. Vært på farten et par dager med...

Home alone...lite referat fra uken som gikk

Det siste lille døgnet har vært merkelig! En utrolig tragedie som har skjedd i Oslo sentrum og ikke minst på Utøya! Og her sitter man - så langt unna - men likevel så nært, og leser på nettet, og f...

Tour de Singapore :)

Igår tok vi bilen fatt, og kjørte på en liten "opplevelsestur" rundt øya. Startet østover, og hadde første stopp allerede på Marina Reservoir der Morten har kajakkplass, og hvor han skal padle frem...

Universal Studios Singapore

Idag hadde Morten sommerferie - hans første sommerferiedag, og den eneste dagen han får i juli. Så da var det uflaks for han at det ble en ganske så VÅT dag. Føler vi har gått mer eller mindre våte...

Vår 7. uke i Singapore

Guriland som tiden går - idag har vi vært her i 7 uker allerede. Vi koser oss fortsatt :) Her er små glimt ifra uken som nettopp gikk Johannes fikk seg en grundig hårklipp, i et lite frisørhjørne...

Venstrekjøring og Kjerka

Vi har kjørt bil :) Morten på lørdag - som dere så i forrige blogginnlegg, og jeg har kjørt i dag. Ikke så lange turen først i dag, bare bort til nærmeste park; Laborador Park. En gåtur der, og så ...

Automobil

Så har vi fått oss bil - en Mitshubishi Lancer 2009-mod. Bare leiebil selvsagt, men ganske kjekt å ha tilgang til en bil - selv om det ofte er best å reise kollektivt (eller med taxi) når man skal ...

Barney & friends

"I love you, you love me - we're a happy family" <3 ...Jeg husker fremdeles sangen ja. 18 år siden sist jeg satt og så på Barney, men vittig er det at Johannes synes det er gøy å se på nå! Jeg ...

MacRitchie Reservoir Park

Morten var litt tidligere hjemme i går, så vi tok en taxi ut til MacRitchie Reservoir Park for å spise og se oss litt om. Allerede mens vi spiste fikk vi se apene som holder til der. Den ene sprang...

Heia Hushovd!

Ja, da var flere TV-kanaler på plass. Det måtte et Tour de France til før Morten løp av gårde for å ordne det :) Så nå er det Europort mange kvelder på rad fremover - og det passer jo ganske bra ti...

Pulau Ubin

Pulau Ubin er den største av småøyene utenfor Singapore. På denne øya er det en liten landsby der mange av husene er bygd på påler i vannet. Vi dro dit i dag, først med MRT, så med buss, og så med ...

Thank God it's Friday :)

Så var det jammen fredag igjen, 5 uker siden vi kom hit. Hatt en fiiiiiin dag sammen med våre naboer; Lotta, Mille og Hilde. Var ute og kjørte MRT - Johannes og jeg var "guide" for de andre hadde i...
ravn73

40, Lillesand

Startet blogg før vi skulle flytte til Singapore våren 2011, og synes det var så gøy at jeg fortsatte når vi kom hjem et drøyt år etterpå. Blogger om små og store opplevelser, ting vi gjør med huset, osv.