mars 2016

Vårstemning

Det er vårstemning på morgenen i Lillesand nå. Sola skinner, og havet er nydelig stille. Har gått en deilig tur hjemmefra og til jobb idag. Siste dag med opplæring, i morgen har jeg første vanlige ...

Strikking på Skjærtorsdag

Ikke visste jeg at man ikke skulle strikke på Skjærtorsdag, ifølge tradisjonen. Les på bildet:Jeg begynte på et nytt par mariusvotter i går, i lilla farger. Gleder meg til å fortsette på dem i dag....

Påskens strikk

Denne påsken er det mariusvotter som gjelder. Ferdig med to par til nå. Veldig kjekk og enkel oppskrift som ligger gratis ute på Sandnes garn. Nå er jeg klar for å begynne på det tredje paret :)

Vær tilfreds

Alt skal være så fint og flott! Mange higer etter det perfekte som viser i bladene. Man skal være sunn, sprek, kul, og in. Man skal ha kontroll på barn, hus, økonomi. Man kan alltid bli bedre, men ...

Påskehilsen

Fikk hyggelig påskehilsen fra den nye jobben idag, et digert påskeegg fylt med deilig marsipansjokolade Har en snill svigermor også som kom med påskehilsen. Egg og blad til minsten og sjokolade, se...

Klokt

Bevere i klatrevegg

Mange beverspeidere var i klatreveggen i ettermiddag. Mange kom helt opp til taket. Vi hadde også yoga og førstehjelp! Helt topp :) Det er lurt å være speider, da får man allsidig erfaring. #speidi...

Fin arbeidsvei

Sol og varme denne uka har gjort sitt til at gåturen til og fra jobb har vært ekstra fin. Det er en deilig tur på sykkelsti og fin grus-sti. Eller jeg kan velge å gå sjarmerende bilvei med lite tra...

Viktige lekser

Fant en flott liste på nettet over lekser som garantert er positive for elever.  Noen få eksempler fra listen: Fortell noen du bryr deg om hva de betyr for deg. Lag en skikkelig skrønehis...

Bowling

Han har ihvertfall stilen :) Denne her førte til en "spare" faktisk. Gøy med guttebursdag på bowling i går!

Kosesokker :)

Det vanket hjemmestrikkede sokker fra en skjønn og flink tidligere kollega i går kveld Er ikke jeg heldig vel?

Gammel og ny jobb

Samme dag som jeg hadde mine første par timer i den nye jobben, hadde jeg også besøk fra skjønne damer fra den gamle jobben min på kveldenKjempekoselig å treffe den fine gjengen! Og spennende å få ...

DIY Tidsskriftsamler

Eskene med Havre Fras gav oss tips om gjenbruk. Vi klippet litt, tapet litt og limte litt. Nå skrives det, tegnes og farges. Så skal Donald-bladene og Tom & Jerry få et fint sted å være :)

EGGende

Kjøpt nye eggeglass hos Søstrene Grene - billige greier til stor glede :) Koselig med egg til frokost når vi har god tid om morgenen. #egg #frokost #eggmedføtter #eggeglass

Vinter igjen

Etter strålende flotte dager med mye vår i luften ble det plutselig vinter igjen. Litt kjipt kjenner jeg, selv om jeg i utgangspunktet er glad i vinter og snø. Var bare kommet i vår-modus nå, og da...

Nydelig is til stor glede

Vi hadde to fantastiske dager på hytta i helgen som var. Fantastisk med strålende SOL og trygg is på vannet.  Det var påskestemning med ski, pølser, solkrem, sjokoladekake, kakao og myyyyye ko...

Tur rundt på Kalvehageneset

For halvannen uker siden var vi på tur til Kalvehageneset ved Homborsund. Først tok vi den enkle veien ut til deilig utsikt over sjøen og Homborsund Fyr. Veien ut til picnicbordene og fin utsikt er...